Algemene voorwaarden
1. Algemeen
1.1 Op alle door Mooze Lifestylegym (verder ML genoemd) gesloten overeenkomsten is het Belgische Recht van toepassing en enkel de vrederechter van het plaatselijk kanton is bevoegd.
1.2 Het lid mag gedurende de openingstijden trainen in de club rekening houdend met de geldende huisregels
1.3 Het is alleen mogelijk om gebruik te maken van de club op vertoon van een geldig lidmaatschap.
1.4 ML behoudt zich het recht voor nieuwe leden bij inschrijving om identificatie te vragen.
1.5 Het management van ML behoudt zich het recht voor het lidmaatschap éénzijdig stop te zetten indien zij dit nodig acht
2. Overeenkomst
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van ML.
3. Lidmaatschap
3.1 Het lid aanvaardt dat hij/zij zijn/haar lidmaatschap aangaat voor de afgesproken contractsduur die ingaat aan het begin van de volgende maand.
3.2 Het lidmaatschap is jaarlijks betaalbaar, wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd en komt automatisch te vervallen bij opzeg van het lopend abonnement tegen de volgende vervaldatum.
3.3 Het lidmaatschap is strikt persoonlijk en kan alleen in overleg met ML worden overgedragen.
3.4 Het lid ontvangt, na ondertekening van de overeenkomst, een lidmaatschaps polsbandje. Dit bandje blijft eigendom van ML en is strikt persoonlijk.
3.5 ML is bevoegd om bij misbruik van deze pas het lid toegang te ontzeggen.
3.6 Bij verlies of diefstal van de lidmaatschaps polsband dient dit direct aan ML te worden gemeld en ziet ML zich genoodzaakt 10 euro in rekening te brengen voor een nieuw bandje.
3.7 ML is gerechtigd om op eender welk tijdstip identificatie te vragen van de persoon die incheckt ter verificatie of hij / zij een clublid is.
4. Abonnementsgelden
4.1 Abonnementsgelden worden via domiciliering maandelijks vooruit betaald, uitgezonderd de eerste instapmaand. Deze dient bij start van het lidmaatschap in de club samen met de lidmaatschapsbijdrage betaald te worden. De daarop volgende maandelijkse bijdragen worden maandelijks voor de vijfde van de maand via domiciliëring geïnd. ML biedt haar leden ook de mogelijkheid om in één keer voor een minimale periode van 12 maanden vooruit te betalen, in dit geval zal er geen domiciliëring worden opgestart.
4.2 Indien het abonnement eerder wordt geactiveerd dan de ingangsdatum van het contract, en het lid dus een aantal dagen eerder gebruik kan maken van de faciliteiten van ML, is het lid over deze extra dagen een aanvullend abonnementsgeld verschuldigd, te berekenen naar rato van het aantal extra dagen
4.3 Wanneer een maandelijkse domiciliëring niet uitvoerbaar is, zal de betaling opnieuw worden aangeboden. Indien deze na enkele pogingen onuitvoerbaar blijft, zal ML de invorderingsprocedure opstarten.
4.4 Bij éénzijdige schrapping van het domiciliëringsmandaat voorafgaand aan het verlopen van de contractuele abonnementsduur wordt de invorderingsprocedure voor het contractuele restsaldo meteen opgestart.
4.5 Indien ML dient over te gaan tot gerechtelijke invordering, is het lid tevens alle buitengerechtelijke kosten en de wettelijke rente verschuldigd.
4.6 De overeengekomen lidmaatschapsgelden dienen bij inschrijving (69€) en vervolgens jaarlijks (19,9€) te worden voldaan.
4.7 Het lid aanvaardt dat hij in geen geval aanspraak kan maken op restitutie van lidmaatschapsgelden.
4.8 ML zal de abonnementsbijdragen jaarlijks indexeren, doch nooit binnen de eerste, afgesproken contracttermijn.
5. Privacy
5.1 ML gedraagt zich overeenkomstig de bepalingen van de GDPR-wet van 25 mei 2018 m.b.t de verwerking van de persoonlijke gegevens. Het lid geeft zijn volledige toestemming aan ML tot het verwerken van zijn persoonsgegevens, maar behoudt ten allen tijde het recht tot schrapping van haar gegevens uit de database. ML is verantwoordelijk voor de verwerking van deze gegevens.
Uw persoonlijke gegevens worden in onze ledendatabase opgenomen en verwerkt voor het beheer van het klantenbestand en de aangeboden producten en diensten. Uw gegevens worden niet aan derden overgemaakt zonder uw uitdrukkelijke toestemming.
6. Beëindiging overeenkomst
6.1 Indien het lid zijn/haar abonnement niet één kalendermaand voor de einddatum schriftelijk bij de desbetreffende club opzegt, wordt het abonnement na de contractduur automatisch maandelijks verlengd voor onbepaalde duur en zal een opzegtermijn van een maand gelden. Dit geldt niet voor een flex-abonnement, hier zijn de abonnementen maandelijks opzegbaar, mits opzegging gebeurt voor de 20ste van de laatste maand dat het lid wenst gebruik te maken van zijn/haar abonnement. Opzeggen van een flex abonnement kan pas na een eerste volledig betaalde maand.
6.2 Opzeggen dient schriftelijk te gebeuren middels een mail aan admin@moozegym.be. De stopzetting is pas definitief na bevestiging vanwege ML.
6.3 Het beëindigen van het lidmaatschap tijdens de overeengekomen minimale looptijd kan bij verhuizen buiten een straal van 15 kilometer van een club die tot de groep behoort, met als bewijs een kopie van de inschrijving in de nieuwe woonplaats. Een opzegperiode van een maand is vereist.
Deze opzegperiode begint op de eerste dag van de maand die volgt op de ontvangst van het vereiste document.
7. Ziekte/blessures
7.1 In geval van een langdurige blessure of letsel kan mits voorlegging van een doktersattest of ander geldend bewijs het lidmaatschap tijdelijk opgeschort worden, met een minimum van 1 maand en maximum van 3 maanden. Bovendien kan dit niet met terugwerkende kracht, de periode van ongeschiktheid dient in de toekomst te liggen. De lidmaatschapsgelden blijven tijdens deze periode doorlopen tot aan initiële einddatum. De klant kan deze periode van opschorting opnemen na het verlopen van de eerste vervaldatum. Bij een flex-abonnement geldt dit evenwel niet, dan blijven de betalingen niet doorlopen.
7.2 In geval van medisch letsel in hoofde van het lid dat de onmogelijkheid tot het uitvoeren van de overeenkomst veroorzaakt gedurende een periode van meer dan 6 maanden, kan het lid de overeenkomst van onbepaalde duur beëindigen mits betaling van een beëindiging fee van 1 maand, doch onder de strikte voorwaarden dat het lid binnen de 8 dagen na vaststelling van de blessure en/of ziekte via het mailadres admin@moozegym.be een uitgebreid medisch attest van een specialist (dus geen huisarts) overmaakt aan ML. Voor leden met een flex-abonnement geldt deze beëindiging fee evenwel niet, mits de opzegging gebeurt voor de 20ste van de lopende maand.
8. Persoonsgegevens
8.1 Veranderingen m.b.t de persoonlijke situatie van het lid (bv adres of bankgegevens) dienen direct aan de desbetreffende club te worden doorgegeven.
9. Aansprakelijkheid
9.1 ML sluit elke aansprakelijkheid ten opzichte van haar leden of iedere derde persoon uit met uitzondering van (1) haar mogelijke aansprakelijkheid ten opzichte van haar leden voor opzet of grove schuld in hoofde van ML of haar aangestelde (2) haar mogelijke aansprakelijkheid bij lichamelijk letsel van haar leden ten gevolge van een doen of nalaten van ML
9.2 Ieder lid is zelf verantwoordelijk voor persoonlijke ongevallen en persoonlijke bezittingen. U wordt geadviseerd om zich hiertoe treffende te verzekeren, vraag meer info bij uw verzekeringsmakelaar. Noch ML noch haar medewerkers kunnen verantwoordelijk gesteld worden voor het verlies, beschadiging of diefstal van goederen in de club. Gelieve uw waardevolle goederen op te bergen in de daarvoor voorziene lockers.
9.3 Ieder lid boven de 18j heeft de mogelijkheid om buiten de bemande uren te trainen, doch strikt op eigen risico. Minderjarigen mogen enkel binnen bemande uren sporten.
10. Garantievoorwaarden
ML werkt met een unieke garantie op haar Mooze membership abonnementen die onderhevig is aan enkele voorwaarden. Bij inschrijving wordt u hiervan een overzicht overhandigd dat eveneens te allen tijde op de website www.moozegym.be raadpleegbaar is.
MOOZE MEMBER GARANTIE
Bij Mooze Lifestylegym heeft U met de Mooze membership formule een ijzerharde garantie. Niet tevreden = kosteloos opzeggen of overstappen op de light formule. En dat is uniek! U krijgt van ons deze garantie, omdat de Mooze aanpak aantoonbaar werkt!
Na 3 maanden kunt U kiezen: uw Mooze membership lidmaatschap loopt door, u stapt over op de light formule of u zegt kosteloos op. Als U aan onderstaande garantievoorwaarden voldoet en u bent na 20 beurten niet tevreden over uw resultaat, dan kiest u dus zelf of en hoe u verder gaat.
Garantievoorwaarden:
- In de eerste 3 maanden 24x op eGym trainen
- Aantal sessies vóór de vooropgestelde streefdata behalen
- Minimum 2 x per 10 dagen trainen, maximum 2 x per week
- Minimum 2 dagen tussen iedere training
- Per training 2 x de cirkel uitvoeren
- Regelmatig de gewichten verhogen
- U volgt de instructies van de eGym-coach
11. Slotbepaling
11.1 Wanneer één van de hierbovenstaande bepalingen ongeldig of onwettig is, betekent dit niet dat alle bepalingen ongeldig of onwettig zijn. Overige bepalingen blijven dan gelden.